Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Parczewie

Logo - Starostwo Powiatowe w Parczewie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Podinspektor ds. księgowości jednostek oświatowych w Wydziale Budżetu i Finansów

Symbol oferty
KD-XII. 2110.2.2024.MM
Jednostka ogłaszająca
Starostwo Powiatowe w Parczewie ul. Warszawska 24 21-200 Parczew
Data ogłoszenia
2024-04-18
Termin składania dokumentów
2024-05-06
Wymagane wykształcenie
  • wykształcenie wyższe kierunek lub specjalność: ekonomia, rachunkowość, finanse lub średnie ekonomiczne,
Wymagania związane ze stanowiskiem

1.    Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem (formalne):

  • obywatelstwo polskie, 
  • minimum roczne doświadczenie zawodowe w księgowości, a w przypadku wykształcenia średniego dodatkowo minimum trzyletni staż pracy,
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,

2.    Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem( będące przedmiotem oceny):

  • znajomość ustaw o samorządzie powiatowym, o pracownikach samorządowych, kodeks postępowania administracyjnego,
  • znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, przepisów dotyczących podatków i ubezpieczeń społecznych,
  • znajomość rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
  • znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych,
  • umiejętność stosowania w praktyce obowiązujących przepisów,
  • umiejętność współpracy i przekazywania informacji w sposób jasny i precyzyjny,
  • umiejętność pracy w zespole, sumienność, odpowiedzialność,
  • obsługa urządzeń biurowych, znajomość oprogramowania MS WINDOWS oraz pakietu biurowego Office (Outlook, Word, Excel), 
Zakres obowiązków
  1. Prowadzenie ewidencji księgowej dochodów i wydatków budżetowych oraz pozabudżetowych jednostek oświatowych dla których organem prowadzącym jest Powiat Parczewski.
  2. Prowadzenie ewidencji analitycznej rozrachunków z kontrahentami i pracownikami jednostek oświatowych obsługiwanych przez Powiat Parczewski, rozrachunków z zakładem ubezpieczeń społecznych i urzędami skarbowymi, w tym nie dopuszczanie do przedawnienia należności jednostki.
  3. Przygotowywanie danych do sprawozdań budżetowych w zakresie zrealizowanych dochodów i wydatków budżetowych, w tym zapewnienie zgodności tych danych z danymi w ewidencji księgowej. Przygotowanie danych księgowych do analizy wykonania planów finansowych.
  4. Przygotowywanie dokumentów: rachunków i faktur do zapłaty.
  5. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej rachunku dochodów samorządowej jednostki budżetowej prowadzącej działalność określoną w ustawie o systemie oświaty. Windykacja i egzekucja należności. 
  6. Prowadzenie rejestru podatku VAT jednostek oświatowych, sporządzanie deklaracji podatku VAT oraz przekazywanie deklaracji w celu ich ujęcia w łącznej deklaracji VAT skonsolidowanego.
  7. Rozliczanie wyników inwentaryzacji środków trwałych i pozostałych środków trwałych jednostek oświatowych.
  8. Wprowadzanie do systemu bankowego przelewów Starostwa Powiatowego oraz jednostek obsługiwanych przez Powiat.
Wymagane dokumenty
  1. list motywacyjny, 
  2. wypełniony  kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie według  wzoru załączonego do ogłoszenia,
  3. oświadczenia (załącznik do ogłoszenia):
    •    oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    •    oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wybrany do zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie przed zawarciem umowy o pracę do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności); 
    •    oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych; 
  4. kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (oryginał do wglądu przy zatrudnieniu), 
  6. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach oraz dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy,
  7. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który   zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530).

Dokumenty wymienione w pkt 1-3, mają być własnoręcznie podpisane. 

Warunki pracy
  • wymiar czasu pracy – pełny etat,
  • miejsce pracy – Parczew, ul. Warszawska 24
  • podjazd dla niepełnosprawnych do budynku w obrębie parteru, w budynku znajduje się platforma przyschodowa,  drzwi wejściowe do pomieszczeń nie mają odpowiedniej szerokości i uniemożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim, na parterze budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
  • stanowisko pracy w wydziale, praca biurowa  przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie. 
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w terminie do 6 maja 2024 r. do godz. 1500, w Biurze Obsługi Klienta Starostwa mieszczącego się na parterze budynku przy ul. Warszawskiej 24 w Parczewie, pokój nr 031   lub pocztą na adres: 
Starostwo Powiatowe w Parczewie, 
ul. Warszawska 24, 
21-200 Parczew 
 z dopiskiem  dotyczy „Nabór na stanowisko Podinspektor ds. księgowości jednostek oświatowych”.


W przypadkach przesyłania ofert za pośrednictwem poczty, za złożoną w terminie, uważa się ofertę, która wpłynęła do BOK Starostwa najpóźniej w dniu wskazanym w ogłoszeniu. Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Uwagi

Inne informacje:
Z regulaminem naboru na wolne stanowiska urzędnicze można zapoznać się na stronie internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Parczewie www.spparczew.bip.lubelskie.pl (Zarządzenie Nr 39/2020 Starosty Parczewskiego z dnia 3 czerwca 2020 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Parczewie).
Kandydaci  którzy spełnili wymagania formalne  zostaną powiadomieni o terminie testu pisemnego i rozmowy kwalifikacyjnej. Brak odpowiedzi jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata. 
Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa przy ul. Warszawskiej 24 w Parczewie.
Osoba wyłoniona w naborze podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbywania służby przygotowawczej nie zwalnia z obowiązku zdania egzaminu. Zastrzega się możliwość zatrudnienia wybranego kandydata na podstawie umowy o pracę na czas określony.
Postępowanie z dokumentami aplikacyjnymi kandydatów po zakończonej rekrutacji następuje zgodnie z zarządzeniem o naborze przywołanym powyżej.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu(83) 355 15 93. 

Załączniki
  • pdf 182 KB pobrano: 22 razy
  • pdf 482 KB pobrano: 17 razy
  • pdf 170 KB pobrano: 21 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Janusz Hordejuk
    Dodano do BIP dnia 18-04-2024 14:34:17