Podinspektor ds. księgowości jednostek oświatowych w Wydziale Budżetu i Finansów
- wykształcenie wyższe kierunek lub specjalność: ekonomia, rachunkowość, finanse lub średnie ekonomiczne,
1. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem (formalne):
- obywatelstwo polskie,
- minimum roczne doświadczenie zawodowe w księgowości, a w przypadku wykształcenia średniego dodatkowo minimum trzyletni staż pracy,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem( będące przedmiotem oceny):
- znajomość ustaw o samorządzie powiatowym, o pracownikach samorządowych, kodeks postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, przepisów dotyczących podatków i ubezpieczeń społecznych,
- znajomość rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych,
- umiejętność stosowania w praktyce obowiązujących przepisów,
- umiejętność współpracy i przekazywania informacji w sposób jasny i precyzyjny,
- umiejętność pracy w zespole, sumienność, odpowiedzialność,
- obsługa urządzeń biurowych, znajomość oprogramowania MS WINDOWS oraz pakietu biurowego Office (Outlook, Word, Excel),
- Prowadzenie ewidencji księgowej dochodów i wydatków budżetowych oraz pozabudżetowych jednostek oświatowych dla których organem prowadzącym jest Powiat Parczewski.
- Prowadzenie ewidencji analitycznej rozrachunków z kontrahentami i pracownikami jednostek oświatowych obsługiwanych przez Powiat Parczewski, rozrachunków z zakładem ubezpieczeń społecznych i urzędami skarbowymi, w tym nie dopuszczanie do przedawnienia należności jednostki.
- Przygotowywanie danych do sprawozdań budżetowych w zakresie zrealizowanych dochodów i wydatków budżetowych, w tym zapewnienie zgodności tych danych z danymi w ewidencji księgowej. Przygotowanie danych księgowych do analizy wykonania planów finansowych.
- Przygotowywanie dokumentów: rachunków i faktur do zapłaty.
- Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej rachunku dochodów samorządowej jednostki budżetowej prowadzącej działalność określoną w ustawie o systemie oświaty. Windykacja i egzekucja należności.
- Prowadzenie rejestru podatku VAT jednostek oświatowych, sporządzanie deklaracji podatku VAT oraz przekazywanie deklaracji w celu ich ujęcia w łącznej deklaracji VAT skonsolidowanego.
- Rozliczanie wyników inwentaryzacji środków trwałych i pozostałych środków trwałych jednostek oświatowych.
- Wprowadzanie do systemu bankowego przelewów Starostwa Powiatowego oraz jednostek obsługiwanych przez Powiat.
- list motywacyjny,
- wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie według wzoru załączonego do ogłoszenia,
- oświadczenia (załącznik do ogłoszenia):
• oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
• oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wybrany do zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie przed zawarciem umowy o pracę do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności);
• oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych; - kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (oryginał do wglądu przy zatrudnieniu),
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach oraz dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy,
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
Dokumenty wymienione w pkt 1-3, mają być własnoręcznie podpisane.
- wymiar czasu pracy – pełny etat,
- miejsce pracy – Parczew, ul. Warszawska 24
- podjazd dla niepełnosprawnych do budynku w obrębie parteru, w budynku znajduje się platforma przyschodowa, drzwi wejściowe do pomieszczeń nie mają odpowiedniej szerokości i uniemożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim, na parterze budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
- stanowisko pracy w wydziale, praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w terminie do 6 maja 2024 r. do godz. 1500, w Biurze Obsługi Klienta Starostwa mieszczącego się na parterze budynku przy ul. Warszawskiej 24 w Parczewie, pokój nr 031 lub pocztą na adres:
Starostwo Powiatowe w Parczewie,
ul. Warszawska 24,
21-200 Parczew
z dopiskiem dotyczy „Nabór na stanowisko Podinspektor ds. księgowości jednostek oświatowych”.
W przypadkach przesyłania ofert za pośrednictwem poczty, za złożoną w terminie, uważa się ofertę, która wpłynęła do BOK Starostwa najpóźniej w dniu wskazanym w ogłoszeniu. Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Inne informacje:
Z regulaminem naboru na wolne stanowiska urzędnicze można zapoznać się na stronie internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Parczewie www.spparczew.bip.lubelskie.pl (Zarządzenie Nr 39/2020 Starosty Parczewskiego z dnia 3 czerwca 2020 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Parczewie).
Kandydaci którzy spełnili wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie testu pisemnego i rozmowy kwalifikacyjnej. Brak odpowiedzi jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata.
Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa przy ul. Warszawskiej 24 w Parczewie.
Osoba wyłoniona w naborze podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbywania służby przygotowawczej nie zwalnia z obowiązku zdania egzaminu. Zastrzega się możliwość zatrudnienia wybranego kandydata na podstawie umowy o pracę na czas określony.
Postępowanie z dokumentami aplikacyjnymi kandydatów po zakończonej rekrutacji następuje zgodnie z zarządzeniem o naborze przywołanym powyżej.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu(83) 355 15 93.
Dodano do BIP dnia 18-04-2024 14:34:17