Podinspektor ds. ksiegowości budżetowej i pozabudżetowej w Wydziale Budżetu i Finansów Starostwa Powiatowego w Parczewie
1. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem(formalne):
1) obywatelstwo polskie,
2) wykształcenie wyższe umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku lub średnie ekonomiczne,
3) roczne doświadczenie zawodowe w księgowości, a w przypadku wykształcenia średniego wymagany jest dodatkowo minimum trzyletni staż pracy,
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
5) brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6) nieposzlakowana opinia,
2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem( będące przedmiotem oceny):
1) preferowane wykształcenie wyższe ekonomiczne,
2) znajomość ustaw o samorządzie powiatowym, o pracownikach samorządowych, kodeks postępowania administracyjnego,
3) znajomość ustawy o finansach publicznych (wraz z przepisami wykonawczymi), oraz ustawy o rachunkowości,
4) znajomość rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
5) umiejętność interpretacji stosowanego prawa,
6) umiejętność współpracy i przekazywania informacji w sposób jasny i precyzyjny,
7) umiejętność pracy w zespole, sumienność, odpowiedzialność,
8) obsługa urządzeń biurowych, znajomość oprogramowania MS WINDOWS oraz pakietu biurowego Office (Outlook, Word, Excel).
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku w szczególności:
1) Prowadzenie w dzienniku i na kontach księgi głównej jednostki budżetowej – Zarząd Dróg Powiatowych w Parczewie, ewidencji księgowej dochodów i wydatków budżetowych; prowadzenie ewidencji analitycznej wydatków budżetowych; ewidencje prowadzić: rzetelnie, bieżąco, sprawdzalnie i bezbłędnie, a zapisów w tych ewidencjach dokonywać w sposób systematyczny i chronologiczny na kontach przewidzianych w zakładowym planie kont.
Kompletne i prawidłowe dekretowanie dokumentów księgowych według klasyfikacji budżetowej, symboliki kont, a także prawidłowe numerowanie dokumentów w sposób zapewniający sprawdzalność ksiąg rachunkowych.
2) Prowadzenie rzetelnie, bieżąco, sprawdzalnie i bezbłędnie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej rachunku funduszu świadczeń socjalnych, terminowe sporządzanie sprawozdań w tym zakresie; terminowe i poprawne sporządzanie preliminarza wydatków funduszu świadczeń socjalnych i sporządzanie rzetelnego sprawozdania z realizacji wydatków z tego funduszu oraz naliczanie odpisu na fundusz świadczeń socjalnych w prawidłowej wysokości i terminowe wykonywanie dyspozycji kierownika jednostki w zakresie przekazywania środków na rachunek tego funduszu.
3) Prowadzenie w dzienniku i na kontach księgi głównej – Obwody Łowieckie , ewidencji księgowej dochodów i wydatków; prowadzenie ewidencji analitycznej; ewidencje prowadzić: rzetelnie, bieżąco, sprawdzalnie i bezbłędnie, a zapisów w tych ewidencjach dokonywać w sposób systematyczny i chronologiczny na kontach przewidzianych w zakładowym planie kont.
Terminowe przekazywanie kwot dla Gmin na których znajdują się Koła Łowieckie na podstawie zestawień otrzymanych z Wydziału Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska
4) Terminowe i prawidłowe prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży podatku VAT w obsługiwanej jednostce Zarząd Dróg Powiatowych, rzetelne sporządzanie cząstkowej deklaracji podatku VAT i oraz przekazywanie deklaracji w celu ujęcia w łącznej deklaracji VAT skonsolidowanego. Przekazywanie podatku VAT na wskazany rachunek bankowy Powiatu.
5) Egzekucja niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publiczno -prawnym za zajęcie pasa drogowego, powstałych w Zarządzie Dróg Powiatowych,
6) Rzetelne, bieżące, sprawdzalne i bezbłędne prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozostałych środków trwałych Starostwa Powiatowego w Parczewie i Zarządu Dróg Powiatowych w Parczewie, w tym bieżące uzgadnianie ich stanu z ewidencją syntetyczną. Rzetelne, bieżące, sprawdzalne i bezbłędne rozliczanie wyników inwentaryzacji środków trwałych i pozostałych środków trwałych Starostwa Powiatowego w Parczewie i Zarządu Dróg Powiatowych w Parczewie.
7) Rzetelne, bieżące, sprawdzalne i bezbłędne prowadzenie ewidencji analitycznej rozrachunków z kontrahentami i pracownikami Zarządu Dróg Powiatowych, rozrachunków z zakładem ubezpieczeń społecznych i urzędami skarbowymi, w tym nie dopuszczanie do przedawnienia należności jednostki.
8) Terminowe i rzetelne sporządzanie sprawozdań budżetowych w zakresie realizowanych dochodów i wydatków budżetowych, w tym zapewnienie zgodności tych danych z danymi w ewidencji księgowej. Przygotowanie danych księgowych do analizy wykonania planów finansowych.
4. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie według wzoru załączonego do ogłoszenia,
3)oświadczenia (załącznik do ogłoszenia):
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wybrany do zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie przed zawarciem umowy o pracę do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności);
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (oryginał do wglądu przy zatrudnieniu),
6) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach oraz dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego.
7) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282).
Dokumenty wymienione w pkt 1-3, mają być własnoręcznie podpisane.
5. Warunki pracy na danym stanowisku:
1) wymiar czasu pracy – pełny etat,
2) miejsce pracy – Parczew, ul. Warszawska 24,
3) podjazd dla niepełnosprawnych do budynku w obrębie parteru zaś sam budynek nieprzystosowany do potrzeb pracy osób niepełnosprawnych ruchowo, brak ciągów komunikacyjnych, drzwi wejściowe do pomieszczeń nie mają odpowiedniej szerokości i uniemożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim,
4) stanowisko pracy w wydziale, praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin.
6. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
7. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w terminie do 14 sierpnia 2020 r. do godz. 1500, w Biurze Obsługi Klienta Starostwa mieszczącego się na parterze budynku, pokój nr 28 lub pocztą na adres:
Starostwo Powiatowe w Parczewie,
ul. Warszawska 24,
21-200 Parczew
z dopiskiem dotyczy „Nabór na stanowisko Podinspektor ds. księgowości budżetowej i pozabudżetowej w Wydziale Budżetu i Finansów”.
W przypadkach przesyłania ofert za pośrednictwem poczty, za złożoną w terminie, uważa się ofertę, która wpłynęła do BOK Starostwa najpóźniej w dniu wskazanym w ogłoszeniu. Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
8. Inne informacje:
Z regulaminem naboru na wolne stanowiska urzędnicze można zapoznać się na stronie internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Parczewie www.spparczew.bip.lubelskie.pl (Zarządzenie Nr 39/2020 Starosty Parczewskiego z dnia 3 czerwca 2020r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Parczewie).
Kandydaci którzy spełnili wymagania formalne zostaną powiadomieni
o terminie testu pisemnego i rozmowy kwalifikacyjnej. Brak odpowiedzi jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata.
Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa przy ul. Warszawskiej 24 w Parczewie.
Osoba wyłoniona w naborze podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbywania służby przygotowawczej nie zwalnia z obowiązku zdania egzaminu. Zastrzega się możliwość zatrudnienia wybranego kandydata na podstawie umowy o pracę na czas określony.
Dokumenty aplikacyjne kandydatów po zakończonej rekrutacji nie są odsyłane.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu(83) 355 15 93.
Dodano do BIP dnia 03-08-2020 14:34:30