Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Parczewie

Logo - Starostwo Powiatowe w Parczewie
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Budżetu i Finansów
Kierownik
Adres komórki

Warszawska 24, 21-200 Parczew

Telefon
(083) 355 15 86
Fax
(083) 355 06 73
Email

Informacje dodatkowe

Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności:
1) w zakresie koordynacji planowania i analiz budżetu powiatu:
a) opracowywanie projektu budżetu powiatu oraz projektu wieloletniej prognozy finansowej;
b) dokonywanie podziału na poszczególne jednostki organizacyjne powiatu ogólnych kwot dochodów i wydatków, w celu zapewnienia zgodności planów finansowych jednostek budżetowych z uchwałą budżetową;
c) opracowywanie projektów uchwał zarządu powiatu w sprawie przeniesień planowanych wydatków budżetowych między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej, w ramach danego działu budżetu Powiatu;
d) opracowywanie projektów uchwał rady powiatu w sprawie przeniesienia wydatków między działami w ramach budżetu powiatu;
e) opracowywanie planów finansowych zadań powiatu z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych powiatowi ustawami;
f) kontrola składanych przez podległe jednostki sprawozdań budżetowych i finansowych oraz sporządzanie sprawozdawczości zbiorczej z wykonania budżetu 
powiatu;
g) udzielanie instruktażu w sprawach opracowywania planów finansowych jednostek 
powiatowych oraz innych form organizacyjno-prawnych wymienionych w ustawie 
o finansach publicznych funkcjonujących w powiecie, koordynowanie w tym zakresie prac planistycznych wykonywanych w wydziałach merytorycznych 
starostwa powiatowego;
h) prowadzenie zbiorczej ewidencji planowanych dochodów i wydatków powiatu;
i) opracowywanie okresowych ocen i analiz przebiegu wykonania zadań oraz dochodów i wydatków przez jednostki organizacyjne podległe staroście;
2) w zakresie prowadzenia rachunkowości i gospodarki finansowej budżetu powiatu:
a) bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej budżetu powiatu i starostwa powiatowego;
b) wykonywanie rozporządzeń środkami pieniężnymi będącymi w dyspozycji powiatu, 
c) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych;
d) windykacja należności i dochodzenia roszczeń spornych;
e) obsługa spraw związanych z naliczaniem wynagrodzeń pracowników starostwa, zasiłków, składek na ubezpieczenia społeczne, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz wnioskowanie do PUP o zwrot kosztów z zatrudnieniem bezrobotnych;
f) naliczanie wynagrodzeń z tytułu umów o dzieło i umów zlecenia;
g) wykonywania dyspozycji związanych z umową o zarządzanie oraz umową o prowadzenie pracowniczego planu kapitałowego obejmujące przesyłanie plików
z wpłatami oraz innych rozliczeń finansowych;
h) prowadzenie ewidencji księgowej spraw socjalnych pracowników oraz emerytów i rencistów starostwa w tym pożyczek i zapomóg z Zakładowego Funduszu 
Świadczeń Socjalnych;
i) współdziałanie z bankami, urzędami skarbowymi, ZUS;
j) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości;
k) prowadzenie ewidencji bilansowej środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
l) prowadzenie zbiorczego rejestru zakupu i sprzedaży towarów i usług oraz sporządzanie zbiorczej deklaracji podatkowej dla Powiatu Parczewskiego dla 
potrzeb ustalenia zobowiązań podatkowych lub kwoty zwrotu podatku;
m)sporządzanie informacji podatkowej (PIT), informacji o wypłaconych podatnikowi kwotach z tytułu pełnienia obowiązków społecznych i obywatelskich (PIT-R);
l) wydawanie zaświadczeń dotyczących wynagrodzeń, 
m) przygotowywanie projektów aktów dotyczących zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji;
n) terminowe przekazywanie należności;
o) prowadzenie spraw związanych z grupowym ubezpieczeniem pracowników starostwa,
3) w zakresie prowadzenia ewidencji dochodów Skarbu Państwa:
a) przypisywanie naliczeń, ewidencja, bieżące egzekwowanie i terminowe odprowadzanie dochodów do budżetu państwa;
b) prowadzenie windykacji zaległych należności;
c) sporządzanie sprawozdań;
4)w zakresie wspólnej obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych wymienionych w uchwale Nr VI/31/2019 Rady Powiatu w Parczewie z dnia 
6 maja 2019 r. w sprawie organizacji wspólnej obsługi jednostek organizacyjnych zaliczanych do sektora finansów publicznych, dla których organem 
prowadzącym jest Powiat Parczewski zmienioną uchwałą Nr XVII/108/2020 Rady Powiatu w Parczewie z dnia 22 września 2020 r:
a) prowadzenie rachunkowości jednostek obsługiwanych zgodnie z: obowiązującymi przepisami prawa, polegające w szczególności na:
⎯ organizacji sporządzania, przyjmowania, obiegu i kontroli dokumentów księgowych,
⎯ bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sprawozdawczości finansowej,
⎯ nadzorowaniu całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez pracowników obsługiwanych jednostek i placówek;
⎯ windykacji należności i dochodzenia roszczeń spornych;
b) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegające na:
⎯ wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi;
⎯ dokonywaniu wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
⎯ dokonywaniu wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
⎯ nadzorowaniu realizacji planów finansowych;
c) prowadzenie spraw płacowych pracowników jednostek obsługiwanych w następującym zakresie:
⎯ sporządzanie list płac pracowników;
⎯ rozliczania z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w tym: sporządzanie deklaracji i odprowadzanie składek, obliczanie zasiłków chorobowych i opiekuńczych, prowadzenie kart zasiłkowych;
⎯ sporządzanie deklaracji podatkowych i przekazywanie zaliczki na podatek od osób fizycznych do Urzędu Skarbowego;
⎯ wnioskowanie do PUP o zwrot kosztów z zatrudnieniem bezrobotnych;
⎯ wydawanie pracownikom zaświadczeń potwierdzających osiągane wynagrodzenie oraz dokonywanie obliczeń dla celów emerytalno-rentowych;
d) sporządzanie list płac na podstawie umowy zlecenia i umowy o dzieło;
e) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej jednostek i placówek oświatowych;
f) prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
g) prowadzenie rozliczeń w formie bezgotówkowej;
h) rozliczanie wyników inwentaryzacji;
i) przygotowanie i opracowanie w porozumieniu z dyrektorami projektów budżetów oraz planów finansowych dla poszczególnych jednostek;
j) prowadzenie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych na podstawie wyliczeń dostarczonych przez Dyrektorów jednostek obsługiwanych w zakresie: Ewidencji księgowej ZFSS, dokonywania wypłat świadczeń socjalnych, przekazywania kwoty odpisu na ZFSS na podstawie wyliczenia dostarczonego przez kadry, prowadzenia rozliczeń z tytułu świadczeń odpłatnych działalności ZFSS, prowadzenia rozliczeń pożyczek z ZFSS;
k) opracowanie okresowych i rocznych analiz z wykonania budżetu oraz dokonywania bieżącej oceny realizacji zadań i wydatków oraz opracowywanie wniosków do budżetu powiatu;
l) bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej rachunku dochodów samorządowej jednostki budżetowej prowadzącej działalność określoną w ustawie o systemie oświaty, windykacja należności i dochodzenie roszczeń spornych.


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Skarbnik - Kierownik wydziału

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Główny księgowy
Okres obejmowania stanowiska:
od 2015-09-01

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Wodziński Marcin
Data wytworzenia informacji:
2007-01-22
Osoba wprowadzająca informację:
Supryn Paweł
Dodano do BIP dnia:
2007-01-22