Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Parczewie

Logo - Starostwo Powiatowe w Parczewie
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Kierownik
Adres komórki

Warszawska 24, 21-200 Parczew

Telefon
(083) 355 15 98
Fax
(083) 355 06 73
Email

Informacje dodatkowe

Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności:
1) w zakresie rolnictwa:
a) współpraca z instytucjami działającymi w dziedzinie rolnictwa,
2) w zakresie ochrony środowiska:
a) realizacja powiatowego programu ochrony środowiska;
b) przygotowywanie i udostępnianie informacji o środowisku, pobieranie opłat za wyszukiwanie informacji;
c) nieodpłatne udostępnianie informacji o stanie środowiska na potrzeby państwowego monitoringu środowiska;
d) identyfikacja potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi;
e) przygotowywanie projektu uchwał w sprawach zakazu bądź ograniczenia używania jednostek pływających lub niektórych ich rodzajów na określonych zbiornikach powierzchniowych wód stojących oraz wodach płynących, jeżeli jest to konieczne do zapewnienia odpowiednich warunków akustycznych na terenach przeznaczonych na cele rekreacyjno wypoczynkowe;
f) prowadzenie postępowania w zakresie oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięć polegających na scalaniu gruntów;
g) tworzenie obszarów ograniczonego użytkowania;
h) przygotowywanie decyzji w zakresie nakładania na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia obowiązku prowadzenia w określonym czasie pomiarów wielkości emisji, jeżeli z przeprowadzonej kontroli wynika, że nastąpiło przekroczenie standardów emisyjnych,
i) prowadzenie rejestru zgłoszonych instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia;
j) przygotowywanie decyzji w zakresie: wygaśnięcia, cofnięcia i ograniczenia udzielonych pozwoleń oraz odmowie wydania pozwolenia;
k) ustanawianie zabezpieczenia roszczeń z tytułu wystąpienia negatywnych skutków w środowisku w związku z udzielonym pozwoleniem;
l) przenoszenie lub odmowa przeniesienia praw i obowiązków wynikających z pozwoleń dotyczących instalacji będącej przedmiotem w sprawie o nabycie tytułu
prawnego do tej instalacji; 
m)prowadzenie spraw w zakresie wydawania, cofania oraz orzekania o wygaśnięciu pozwoleń zintegrowanych;
n) zobowiązywanie prowadzącego instalację podmiotu korzystającego ze środowiska do sporządzania przeglądu ekologicznego w razie stwierdzenia okoliczności wskazujących na możliwość negatywnego oddziaływania instalacji na środowisko;
o) sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem i stosowaniem przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością starosty;
p) występowanie do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o podjęcie odpowiednich działań będących w jego kompetencji, jeżeli w wyniku kontroli 
stwierdzi się naruszenie przepisów o ochronie środowiska lub występuje uzasadnione podejrzenie, że takie naruszenie mogło nastąpić;
3) w zakresie gospodarowania środkami finansowymi przekazywanymi na ochronę środowiska i gospodarkę wodną:
a) opracowywanie projektu zasad wydatkowania przeznaczonych na ochronę środowiska i gospodarkę wodną oraz projektu kryteriów wyboru przedsięwzięć 
finansowych z tych środków;
b) nadzór nad wykorzystaniem środków przeznaczonych na ochronę środowiska i gospodarkę wodną;
c) udzielanie pomocy organizacjom społecznym w ich działalności w dziedzinie ochrony środowiska;
4) w zakresie rybactwa śródlądowego:
a) wydawanie i cofanie kart wędkarskich oraz kart łowiectwa podwodnego; 
b) prowadzenie spraw związanych z organizacją Społecznej Straży Rybackiej;
c) wydawanie legitymacji społecznym strażnikom rybackim;
d) rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m;
5) w zakresie melioracji:
a) zatwierdzanie statutów spółek wodnych;
b) sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością spółek wodnych; 
c) rozwiązywanie spółek wodnych, ustalania zarządu komisarycznego i procesu likwidacji spółek;
d) ustalanie w drodze decyzji wysokości i rodzaju świadczeń oraz terminu ich spełnienia przez osoby fizyczne lub prawne niebędące członkami spółki wodnej oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które odnoszą korzyści z urządzeń spółki wodnej lub przyczyniają się do zanieczyszczenia wody.
6) w zakresie gospodarki odpadami:
a) wydawanie, ograniczanie, cofanie, zmiana pozwoleń, zezwoleń i decyzji dotyczących gospodarki odpadami;
b) prowadzenie kontroli przestrzegania przez podmioty gospodarujące odpadami, przepisów ustawy prawo ochrony środowiska i ustawy o odpadach w zakresie objętym właściwością starosty;
c) prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie gospodarki odpadami;
d) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach z zakresu gospodarki odpadami oraz udostępnianie tych informacji; 
7) w zakresie ochrony powietrza atmosferycznego:
a) wydawanie, ograniczanie, cofanie, zmiana pozwoleń i decyzji dotyczących ochrony powietrza;
b) prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie ochrony powietrza;
c) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach z zakresu ochrony powietrza oraz udostępnianie tych informacji;
8) w zakresie ochrony przed hałasem i polami elektromagnetycznymi:
a) wydawanie, ograniczanie, cofanie oraz zmiana pozwoleń i decyzji dotyczących ochrony przed hałasem;
b) wydawanie, ograniczanie, cofanie, zmiana pozwoleń dotyczących ochrony przed polami elektromagnetycznymi;
c) prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie ochrony przed hałasem i polami elektromagnetycznymi;
d) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach z zakresu ochrony przed hałasem i polem elektromagnetycznym oraz udostępnienie tych informacji;
e) koordynacja prac związanych ze sporządzaniem mapy akustycznej powiatu;
9) w zakresie geologii i nadzoru górniczego:
a) udzielanie, cofanie i wygaszanie koncesji na wydobywanie kopalin na powierzchni nie przekraczającej 2ha i przy rocznym wydobyciu nie przekraczającym 20 000 m3
b) prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem projektów robót geologicznych, których wykonanie nie wymaga uzyskania koncesji;
c) zatwierdzanie dokumentacji geologicznej;
d) zatwierdzanie projektów badań hydrogeologicznych;
e) przyjmowanie dokumentacji hydrogeologicznej;
f) zatwierdzanie projektów badań geologiczno-inżynierskich;
g) zatwierdzanie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej;
h) nadzór i kontrola w zakresie wykonywania przez przedsiębiorcę uprawnień określonych w koncesji;
i) gromadzenie informacji o wydobyciu kopalin i wnoszeniu opłat eksploatacyjnych;
j) ustalanie opłaty eksploatacyjnej w razie niedopełnienia przez przedsiębiorcę obowiązku wniesienia opłaty lub nie złożenia informacji;
k) ustalanie opłaty eksploatacyjnej za wydobywanie kopalin z rażącym naruszeniem warunków udzielonej koncesji;
l) opiniowanie projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu górniczego;
m) przekazywanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) danych i informacji o uzyskaniu , cofnięciu, utracie i wygaśnięciu 
uprawnień wynikających z koncesji.
10) w zakresie gospodarki leśnej:
a) prowadzenie spraw z zakresu nadzoru nad gospodarka leśną w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa rozumianego jako zespół oddziaływań 
organu administracji publicznej na osoby fizyczne i prawne posiadające lasy, w celu wykonania ciążących na tych osobach obowiązków wynikających z ustawy o lasach poprzez wydawanie decyzji i kontrolę ich wykonania, lustracje, opiniowanie oraz doradztwo;
b) wypełnianie obowiązku sprawozdawczości statystycznej dotyczącej lasów;
c) prowadzenie spraw dotyczących przyznawania środków z budżetu państwa na pokrycie kosztów zagospodarowania i ochrony lasów, w których wystąpiły szkody spowodowane pyłami lub gazami przemysłowymi bez możliwości ustalenia winnego, względnie szkody spowodowane klęskami żywiołowymi; 
d) wydawanie decyzji w sprawie zamiany lasu na użytek rolny;
e) cechowanie drewna pozyskanego w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa oraz wystawianie właścicielowi dokumentu stwierdzającego legalność 
pozyskanego drewna;
e) uznanie lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa za ochronne lub pozbawienie ich tego charakteru;
f) zlecanie wykonania oraz zatwierdzanie uproszczonych planów urządzenia lasów stanowiących własność osób fizycznych i wspólnot gruntowych;
g) nadzór nad realizacją zatwierdzonych uproszczonych planów urządzania lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa;
h) wydawanie zaświadczeń lub informacji na temat objęcia gruntu uproszczonym planem urządzania lasu lub decyzją zatwierdzającą inwentaryzację stanu lasu;
i) przygotowywanie decyzji zezwalających na pozyskanie drewna, w przypadkach losowych, niezgodnie z uproszczonym planem urządzania lasu lub decyzją wydaną na podstawie inwentaryzacji stanu lasów;
j) zarzadzanie wykonania zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach zagrożonych nie stanowiących własności Skarbu Państwa;
k) prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o zalesianiu gruntów rolnych tj. wypłata ekwiwalentów, wstrzymywanie wypłaty ekwiwalentów, przekazywanie praw i obowiązków w przypadku zbycia zalesionego gruntu rolnego;
l) dokonywanie oceny udatności upraw w czwartym lub piątym roku od zalesienia gruntu rolnego celem przekwalifikowania z urzędu gruntu rolnego na grunt leśny, jeżeli zalesienia gruntu dokonano na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju 
obszarów wiejskich;
11) w zakresie łowiectwa:
a) wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę psów rasy chart i ich mieszańców,
b) prowadzenie spraw związanych z wydzierżawieniem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego;
c) wydawanie zezwoleń na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny w przypadkach zagrożenia prawidłowego funkcjonowania obiektów produkcyjnych, użyteczności publicznej;
d) przyjmowanie oświadczeń o zakazie wykonywania polowania lub o cofnięciu oświadczenia o zakazie wykonywanie polowania i nieodpłatne poświadczenie 
własnoręczności podpisu właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości wchodzącej w skład obwodu łowieckiego;
12) w zakresie ochrony przyrody:
a) prowadzenie rejestru roślin lub zwierząt, ich części i produktów pochodnych, których zabrania się przewożenia przez granicę państwa na podstawie umów 
międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną, znajdujących się na terenie powiatu;
b) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów na nieruchomościach stanowiących własność gmin oraz naliczanie opłat i kar,
c) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń kolejowych albo 
powodujących zaspy śnieżne


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Wydziału

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-10-26 do 2018-10-26

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Wodziński Marcin
Data wytworzenia informacji:
2007-01-22
Osoba wprowadzająca informację:
Supryn Paweł
Dodano do BIP dnia:
2007-01-22